olej, flamaster, ołówek i wosk na płótnie, 180 x 130 cm, własność artysty
1990
W pewnym momencie poczułem się jednak zmuszony bronić materializmu
olej i wosk na płótnie, 168 x 130 cm, własność artysty
1990
Ćwiczenia z estetyki, w której wyrastałem
szkło, serwetka i popielniczka, 27 x 32 x 32 cm
1990
Ćwiczenia z estetyki, w której wzrastałem
szkło, syfon i obrus, 37 x 32 x 32 cm, kolekcja Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
1990
Obiad, z serii Ćwiczenia z estetyki, w której wzrastałem
szkło, dwa talerze, łyżka, cerata, 27 x 32 x 32 cm, kolekcja Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
1990
Diabeł przybiera formę Boga
olej z woskiem na płótnie
1990
Ostatnie ćwiczenia bizantyjskie
olej z woskiem na płótnie, 140 x 121 cm, kolekcja prywatna
1990
Boska ułomność, ludzka doskonałość
akryl na płótnie, 180 x 131 cm, kolekcja prywatna
1991
Dlaczego młodzi poeci myślą ciągle o śmierci, a stare pierdoły o nieletnich dziewczynkach
olej na płótnie, poduszka, 181 x 136 cm, własność artysty
1991
Narodziny plastyki monumentalnej
akryl na płótnie, 165 x 132 cm, kolekcja prywatna
1991
Natura nasza jest w ruchu, zupełny odpoczynek to śmierć
olej na płótnie, 180 x 131 cm, kolekcja prywatna
1991
Nieznośna lekkość kiczu
olej na płótnie, 131 x 180 cm, własność artysty
1991
Różnica między zmysłem matematycznym a wrodzoną bystrością
akryl na płótnie, 180 x 131 cm, kolekcja prywatna
1991
Socjologia drobnomieszczańska
reprodukcja „Słoneczników” Vincenta Van Gogha, wosk na płótnie, 145 x 121 cm, własność artysty
1991
Tak odbywa się przypływ morza i słońce zdaje się iść w ten sposób
olej na płótnie, 180 x 135 cm, kolekcja prywatna
1991
Orzeł, z cyklu Znaki orientacyjne, które są niezbędne by uniknąć cierpienia
kolaż na płótnie, emulsja, piasek, szkło, papier, drewno, emalia ftalowa, 130 x 165 cm, w zbiorach Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
1991
Matka Boska, z cyklu Znaki orientacyjne, które są niezbędne by uniknąć cierpienia
kolaż na płótnie, emulsja, piasek, pigment, plastik, szkło, 130 x 165 cm, w zbiorach Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
1991
Wieśniaczka rumuńska sfotografowana przez artystę Iona Grigorescu, rysunek Andy Warhola pokolorowany przez dziecko, Monikę Kowalewską, z cyklu Znaki orientacyjne, które są niezbędne by uniknąć cierpienia
kolaż na płótnie, zdjęcie, druk z książki do kolorowania, drewno, papier, emulsja, plastik, 130 x 165 cm, w zbiorach Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
1991
Kompozytorzy świata, z cyklu Znaki orientacyjne, które są niezbędne by uniknąć cierpienia
kolaż na płótnie, emulsja, druk, piasek, płyta, 130 x 165 cm, w zbiorach Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu
1991
Ćwiczenia bizantyjskie
olej z woskiem na płótnie, 140 x 121 cm, kolekcja prywatna